Zitate und Weisheiten für Führungskräfte

Erkan Güneyoglu Önder Demir
Zitate und Weisheiten für Führungskräfte
Jeder Gedanke, jedes Gefühl, jedes Wort, jede Handlung alles ist Energie und Schwingung. Jede Energie sucht sich ihre Resonanz und geht im Kosmos niemals verloren.
€9,99 Softcover

Donnerstag, 3. Januar 2013

Yöneticiler için 22 Kural




Yöneticiler için 22 Kural

* Bir konunun size izahı halinde, konuyu anlamış olsanız bile karşınızdakinin sözünü kesmeyiniz. En kötü halde o sırada zihnen başka bir sorununuza çözüm arayın. Muhatabınızın içini size dökmesine izin veriniz. 

* Çalışanlarınız ile konuşurken ses tonunuzu yükseltmeyiniz. Bu onları tedirgin eder, sizinle tartışma zeminini yok eder. 

* Münakaşaları uzatmayınız. İkna olamadığınız veya edemediğiniz hallerde, görüşmeyi erteleyiniz. 

* Kızma hakkınızı, karşınızdaki bu hakkını kullanmasını müteakip derhal uygulamayınız. Kızma hakkı, soğuk yenmesi gereken bir yemektir. Aksi halde durum kavgaya dönüşür. 

* Taltifi aleni, cezalandırma veya haklı dahi olsa tenkidi, ilgili ile teke tek yapınız. 

*Gülümseyiniz, gülünüz ve muhatabınızı gülümsemeye ve gülmeye teşvik ediniz. 

*Selamlamayı ve mümkünse el sıkmayı ihmal etmeyiniz. Kimseyi görmemezlikten gelmeyiniz. 

* Karşınızdakine hakkını her durumda teslim ediniz. 

* Yanlış bir hareketiniz olursa, duruma göre gerekirse aleni özür dilemekten çekinmeyiniz. 

* Aşırıya kaçmadan ve istihza izlenimi vermeden karşınızdakine zaman zaman iltifat yapmaktan geri durmayınız. Sempatiyi artırır. 

* Her gelen mektup ve yazıya bekletmeden aldığınızı belirten bir cevabı mutlaka ve derhal yazınız. Ciddiyetinizin bir ifadesidir. 

* Lüzumsuz münakaşalardan sakınınız,Zaman ve prestij kaybetmeyiniz. 

* Muhatabınızla karşılıklı olarak birbirinizi ikna edemiyorsanız, ısrar etmeyiniz. Güvendiğiniz uzman bir danışmanla istişare ediniz. 

* Uzmanı olmadığınız konularda kesinlikle ısrarcı olmayınız. Mümkünse bu konularda dinleyici olmayı yeğleyiniz. 

* Karşınızdakinin durumu ne olursa olsun hele alenen sakın aşağılamayınız. 

* Kesinlikle astlarınıza talimat vermeyiniz. Gerekçeli kararları talep ederken aynen tashihen veya tadilen, görüşerek onaylamaya çalışınız veya reddediniz. 

* Muhatabınızı huzura kavuşturmaya gayret ediniz. Oturma şeklini örnek olarak rahatlatınız. 

* Birini karşılarken ayağa kalkıp rahat bir köşeye karşılıklı oturtmaya bakınız. Masanızın başında büyüklük taslamayınız. 

* Muhatabınızı biliyor iseniz karakterine ve eğilimlerine uygun şekilde motive etmeye çalışınız. 

* Konuşma arasına konuya uyumlu bir fıkra anlatmak durumu yumuşatır. Kişiye dokunacak veya kaba esprili nükte ve anekdotlardan kaçınınız. 

* Psikolojik davranıp, karşınızdakinin görüşmeden, sonuç ne olursa olsun rencide olmadan memnun ayrılmasını sağlamaya bakınız. 

* Nihayet, dış görünümünüze dikkat ediniz. Görünüm bir oranda şahsiyetinizi belirler.



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen