Donnerstag, 3. Januar 2013

Yöneticiler için 22 Kural




Yöneticiler için 22 Kural

* Bir konunun size izahı halinde, konuyu anlamış olsanız bile karşınızdakinin sözünü kesmeyiniz. En kötü halde o sırada zihnen başka bir sorununuza çözüm arayın. Muhatabınızın içini size dökmesine izin veriniz. 

* Çalışanlarınız ile konuşurken ses tonunuzu yükseltmeyiniz. Bu onları tedirgin eder, sizinle tartışma zeminini yok eder. 

* Münakaşaları uzatmayınız. İkna olamadığınız veya edemediğiniz hallerde, görüşmeyi erteleyiniz. 

* Kızma hakkınızı, karşınızdaki bu hakkını kullanmasını müteakip derhal uygulamayınız. Kızma hakkı, soğuk yenmesi gereken bir yemektir. Aksi halde durum kavgaya dönüşür. 

* Taltifi aleni, cezalandırma veya haklı dahi olsa tenkidi, ilgili ile teke tek yapınız. 

*Gülümseyiniz, gülünüz ve muhatabınızı gülümsemeye ve gülmeye teşvik ediniz. 

*Selamlamayı ve mümkünse el sıkmayı ihmal etmeyiniz. Kimseyi görmemezlikten gelmeyiniz. 

* Karşınızdakine hakkını her durumda teslim ediniz. 

* Yanlış bir hareketiniz olursa, duruma göre gerekirse aleni özür dilemekten çekinmeyiniz. 

* Aşırıya kaçmadan ve istihza izlenimi vermeden karşınızdakine zaman zaman iltifat yapmaktan geri durmayınız. Sempatiyi artırır. 

* Her gelen mektup ve yazıya bekletmeden aldığınızı belirten bir cevabı mutlaka ve derhal yazınız. Ciddiyetinizin bir ifadesidir. 

* Lüzumsuz münakaşalardan sakınınız,Zaman ve prestij kaybetmeyiniz. 

* Muhatabınızla karşılıklı olarak birbirinizi ikna edemiyorsanız, ısrar etmeyiniz. Güvendiğiniz uzman bir danışmanla istişare ediniz. 

* Uzmanı olmadığınız konularda kesinlikle ısrarcı olmayınız. Mümkünse bu konularda dinleyici olmayı yeğleyiniz. 

* Karşınızdakinin durumu ne olursa olsun hele alenen sakın aşağılamayınız. 

* Kesinlikle astlarınıza talimat vermeyiniz. Gerekçeli kararları talep ederken aynen tashihen veya tadilen, görüşerek onaylamaya çalışınız veya reddediniz. 

* Muhatabınızı huzura kavuşturmaya gayret ediniz. Oturma şeklini örnek olarak rahatlatınız. 

* Birini karşılarken ayağa kalkıp rahat bir köşeye karşılıklı oturtmaya bakınız. Masanızın başında büyüklük taslamayınız. 

* Muhatabınızı biliyor iseniz karakterine ve eğilimlerine uygun şekilde motive etmeye çalışınız. 

* Konuşma arasına konuya uyumlu bir fıkra anlatmak durumu yumuşatır. Kişiye dokunacak veya kaba esprili nükte ve anekdotlardan kaçınınız. 

* Psikolojik davranıp, karşınızdakinin görüşmeden, sonuç ne olursa olsun rencide olmadan memnun ayrılmasını sağlamaya bakınız. 

* Nihayet, dış görünümünüze dikkat ediniz. Görünüm bir oranda şahsiyetinizi belirler.



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen